Geoblog.pl    Cachaca    Podróże    Portugalskie Kitesurfingowe praktyki Erasmusowe    pod osłoną nocy

pod osłoną nocy

Portugal
Portugal, Tomar

Do miasteczka udało nam się dojechać już po zmroku. Trafiliśmy akurat na festiwal kupców, więc wszędzie były porozstawiane malutkie stoiska z rękodziełami. Po przyjemnym spacerku pomiędzy straganami udaliśmy się na miejskie wyspy wokół których zadomowiło się przynajmniej kilkanaście kaczych rodzin i gdzie mieliśmy okazję zobaczyć działający młyn:) Następnie poszliśy malutkimi uliczkami do synagogi rekomendowanej przez przewodnik. Była ona tak „wtopiona” w budynki mieszkalne, że gdyby nie gwiazda nad drzwiami, wcale byśmy jej nie dostrzegli. W Tomar znajduje się zamek postawiony przez Templariuszy.. nie darowalibyśmy sobie gdybyśmy nie spróbowali zobaczyć go chociaż z zewnątrz. Widok spod zamczyska okazał się przecudowny! Zatrzymaliśmy się tam na chwilę i przy oliwkach i innych przekąskach podziwialiśmy i po prostu byliśmy;) Na zamek wleźć się nie udało:) a jak później zobaczyliśmy w przewodniku, widzieliśmy wtedy tylko jego niewielką podświetloną część. Spod zamku pojechaliśmy na inny punkt widokowy, z którego prowadzi krótsza (lecz bardziej wyczerpująca) droga z samego centrum miasta – schodami. Tyle udało nam się zobaczyć tego wieczoru – miasteczko przeurocze, podobało się wszystkim – choć widzieliśmy je tylko pod osłoną nocy.